49191e220382b  

 

《向日葵不開的夏天》

作者:道尾秀介

譯者:張佩瑩

出版社:獨步文化

ISBN:9789866954900

叢書系列:道尾秀介作品集

評分:8.0

 

自己一個缺點,就是太感情用事。睇小說好看電影好聽歌好,都好容易將自己代入角色,抽離唔倒。
上一次睇小說喊係睇完秘密》嘅結局後。估唔到睇向日葵不開的夏天》都可以睇到喊。

如果想討論向日葵不開的夏天》,好難唔涉及謎底。不過未講到謎底之前,想提醒大家,千祈唔好睇讀後感和導讀,要睇完晒成個故事先睇其他人嘅讀後感,如果唔係就冇咁驚喜了。


以下涉及謎底,慎入!

 

 

 

 

 

好欣賞道尾秀介放下的clues. 我覺得都算公平,不過公唔公平已經唔係重點,對我來講本格推理的吸引,遠遠不及描寫人性的認知科學推理吸引。係度唔多講道尾放下的伏線,因為已經有其他推理同好完完整整咁解釋哂了(請看下面的links),我只係想講下自己嘅感受。

通常如果有道夫(原來都道夫和道尾日文嘅發音係一樣!)咁嘅經歷,係成年人嘅話,我都會覺得唔應該咁執着,換過角度去諗,唔好咁樣逼死自己。但係道夫只係得九歲,佢除咗可以用自己嘅方法,令自己覺得仲有存在價值,去繼續生存係呢個世界,其實已經冇乜其他選擇。好似Momento個主角咁,要用大話令自己還有生存嘅理由,真係睇到好心痛。睇到佢嘅經歷,同埋最後媽媽叫佢個名嘅時候,我同道夫一樣,淚水決堤而出。結局剩番佢同佢自己嘅世界,仲要自己話俾自己聽冇問題啦,作者真係唔好咁殘忍啦!

 佛法係講個心,道夫雖然犯下大錯,但係佢都係出於good intention. 造善業如果個心不正都係冇用,相反,做惡業如果出於好心,都不至於大錯,點解唔可以體諒下佢丫?當然佢殺老爺爺係為求自保,不過美加嘅死都唔可以完全怪佢啫,佢都係想比驚喜媽媽啫。

喜歡兒料同精神料嘅我,唔難明白點解我鍾意這些題材。Mental abuse 往往比physical abuse傷得嚴重,比阿媽neglect嘅細路真係好可憐,大個咗好難好難先可以企返起身。係,呢個只係故仔,但係道夫的處境其實係世界上每一個角落都發生過,我相信作者某程度上都係想反映這個社會問題。因為精神病佔大部份都係因為環境因素影響而觸發嘅,道夫就係一個好好嘅例子。

其實如果講詭計嘅安排,同作者的誤導能力,本作算真的不錯。不過感覺實在太黑暗,和桐野夏生同黑乙一有得比,所以好難可以話好enjoy 這本書。但係我仍然很欣賞作者嘅才華,都會繼續去睇佢之後嘅作品。

以下呢三篇讀後感,將我喺度冇講但想講嘅全部都講晒,有時間一定要睇吓。

微不足道的推理手帖 - 320 向日葵不開的夏天 道尾秀介

«向日葵不開的夏天»讀後感(爆雷,未讀勿看) - smallpanda00 - 無名小站

道尾秀介- 向日葵不開的夏天(閱讀感) - 閱讀感- MySinaBlog

arrow
arrow
    全站熱搜

    yakumoyakumo 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()